Enquêtes zijn eenvoudig: jij bent de specialist en werkt gewoon thuis

Welk van de volgende gadgets heb je? (Vink alle apparaten in jouw huishouden aan)

Dit soort onderzoeksvragen is van onschatbare waarde om te ontdekken welke technologie het meest populair is, en hoeveel van deze items mensen bezitten. Het is ook nuttig voor klanten die willen weten welke gadgets thuis het meest worden gebruikt en het kan ook een nuttige vraag zijn om te bepalen hoe mensen online winkelen. Online enquêtes zouden zo kunnen helpen bij de ontwikkeling van nieuwe technologie, het promoten van mobiele-content of zelfs gebruikt worden om leuke nieuwe accessoires te ontwerpen.

Hoe vaak per dag check je je e-mail, over het algemeen?

Dit lijkt een eenvoudige vraag, maar hoe verder onze technologie zich ontwikkelt, hoe vaker we mobiel e-mail en andere apps bekijken. Uit recent onderzoek is gebleken dat de meeste Nederlandse volwassenen nadat ze wakker worden als eerste hun e-mail checken op hun telefoon. Zo zijn steeds meer mensen thuis al heel actief achter de computer, nog voor ze naar het werk gaan.

Deze informatie geeft dus niet alleen inzicht in het gedrag van verschillende leeftijdsgroepen, maar is ook nuttig voor bedrijven die willen adverteren via zoekmachines. Organisaties die e-mails sturen met speciale aanbiedingen, webmailfunctionaliteit willen verbeteren of netwerkdekking willen verhogen kunnen ook behoefte hebben aan meer kennis. Voor hen stellen we dus dit soort vragen in onze online enquêtes die je thuis te zien krijgt.

Hoeveel kinderen heb je?

En hoeveel kinderen wonen nog thuis? Onze betaalde enquêtes bevatten vaak dit soort vragen. Het is een snelle en eenvoudige vraag in online onderzoek die helpt bepalen of je geschikt bent voor een specifieke vragenlijst. Er is altijd een keuzemogelijkheid ‘geen’ indien je -zoals in dit voorbeeld- geen kinderen hebt.