« Terug naar Blog

Hoe marktonderzoekers jouw hulp gebruiken


Twee belangrijke manieren waarop we naar je luisteren

Door het geven van jouw mening kun je in onze vragenlijsten geld verdienen. Dat kunnen we blijven doen doordat we zorgen dat we je steeds vragen voorleggen die ook echt bij je passen. Dat zijn de voordelen waar je bij ons van op aan kunt, net zoals je weet dat we voor elke ingevulde vragenlijst ook een goed doel steunen.

De mening die je bij ons via vragenlijsten geeft heeft ook direct invloed. Maar hoe direct is die invloed nu eigenlijk? Hoe worden jouw antwoorden echt vertaald naar daadwerkelijke vernieuwingen? Gelukkig zijn er verschillende goede voorbeelden van grote bedrijven die marktonderzoeken hebben gebruikt om direct aanpassingen door te voeren.

Zo durven wij te zeggen: Jouw mening is belangrijk, en heeft direct invloed op alles om je heen.  

1: Luisteren en nieuwe producten maken

Soms worden er complete nieuwe producten op de markt gebracht. LEGO bracht een compleet nieuwe lijn op de markt, op basis van de mening van ouders en hun kinderen. Zij ontdekten namelijk dat er vooral jongens met LEGO speelden, en wilden ook meisjes aan het bouwen krijgen. Door te bestuderen hoe meisjes speelden kwamen ze meer te weten over de wensen van deze kinderen. Op basis daarvan brachten ze LEGO Friends op de markt.

2: Producten aanpassen op basis van jouw mening

Soms zorgt het invullen van online enquêtes voor aanpassingen in bestaande producten. Zo doet Apple inmiddels uitgebreid en constant onderzoek. Door de mening te vragen van hun gebruikers kunnen zij inspelen op de behoeften. Verkeerde beslissingen bij de ontwikkeling van hun producten kunnen ze zo ook snel terugdraaien. Op die manier blijven zij voorop lopen op het gebied van elektronica.

Deze manier van constant feedback verzamelen wordt ook gebruik door Nest. Dit is een bedrijf dat onderdeel is van Google en ze maken onder andere een ‘slimme thermostaat’. Door steeds onderzoek te doen naar de mening over hun producten kunnen zij snel aanpassingen doen in hun producten en dienstverlening.  Jouw mening telt dus echt mee!

Jouw mening in onze onderzoeken

Met het meedoen aan online onderzoeken bij Opinieland heb je invloed. Die invloed wordt gebruikt om te kijken welke diensten en producten er nodig zijn, én om te kijken hoe het anders zou kunnen. Met het invullen van een vragenlijst verdien je ook nog eens geld, doordat je bij ons spaart voor tegoed op iTunes en PayPal. Of je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen je punten in te wisselen voor cadeaubonnen of mee te doen met onze prijstrekkingen.

In ieder geval ben je er bij OpinieLand zeker van dat jouw mening meetelt

 

« Terug naar Blog

Registreer vandaag!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht