« Terug naar Blog

Worden tradities nog gezelliger met extra marktonderzoek?

Marktonderzoek verbetert ook feestjes - marktonderzoek

Overal in de wereld hebben mensen hun eigen tradities, ze lijken soms vreemd, maar hebben altijd een diepere betekenis. En hoewel je het misschien niet zou denken, kan marktonderzoek helpen de eindejaarsfestiviteiten nog gezelliger te maken. Elk sociaal proces, dus ook een feestje, wordt aan talloze onderzoeken onderworpen om te zien hoe mensen met elkaar omgaan. De afgelopen weken hebben we weer talloze tradities langs zien komen, maar ook zien veranderen.

Wordt er drank geschonken? En hoeveel? Licht, vuurwerk, eten, iedereen heeft zijn of haar eigen voorkeuren, en onderzoeken helpen ons die meningen in kaart te brengen. Doordat mensen van over de hele wereld meedoen aan betaalde online marktonderzoeken wordt onze kennis over Oud en Nieuw steeds groter. Met die kennis achter de hand kunnen we dan ook verbeteringen aandragen.

Zo zie je ook dat er misschien bij jou thuis een nieuwe kersttraditie is ontstaan, die je dit jaar opnieuw wilt meenemen. Of je vrienden besluiten dit jaar nu eindelijk afscheid te nemen van steeds diezelfde film, nadat deze pas geleden wel erg tegenviel.

Veel geluk

In de meeste landen heeft de jaarwisseling iets met geluk te maken. Wat 2016 een rampjaar? Misschien wordt het in 2017 beter als je het jaar op een goede manier begint. In Ecuador verbranden ze speciale vogelverschrikkers om afscheid te nemen van het vorige jaar, en het nieuwe jaar schoon te beginnen.

Zo’n zelfde verbranding zien we ook in Panama, waar poppen die beroemdheden voorstellen worden verbrandt. Op die manier laten inwoners het oude jaar achter zich, en beginnen een gloednieuw jaar. In Nederland weten we trouwens ook wel raad met ‘fikkie stoken’, in de dorpen Duindorp en Scheveningen (Den Haag) worden ieder jaar enorme vreugdevuren ontstoken.

In Estland wordt een voorspoedig nieuw jaar ingeluid door op nieuwjaarsdag zo veel mogelijk te eten. Wie goed vol zit, heeft in het nieuwe jaar niets meer te klagen, moet men daar denken.

Onderzoek naar oliebollen

In Nederland wordt er jaarlijks onderzoek gedaan naar talloze tradities. Een van de bekendere eindejaarsonderzoeken is de oliebollentest, waarbij wordt gekeken welke bakker de lekkerste oliebollen voorschotelt. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een speciale jury om het marktonderzoek uit te voeren, maar er bestaan natuurlijk genoeg mogelijkheden om zelf je zegje te doen.

Bij marktonderzoeken brengen we meningen over tradities in kaart. Die meningen leveren je ook nog eens geld op in onze betaalde online marktonderzoeken, doordat jouw opinie geld waard is. Da’s ook een mooie manier om het nieuwe jaar te beginnen: geld verdienen met jouw opinie geven terwijl je meedoet met online vragenlijsten.


« Terug naar Blog

Registreer vandaag!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht