« Terug naar Blog

Waar winkelen we nog nu we online geld uitgeven?

Wat verandert er aan winkelen?

Er vertrekken steeds meer winkels uit de binnenstad, maar onderzoek kan ons antwoord geven op vragen hierover. Want dat is wel nodig: veel winkeliers weten nog steeds niet waar ze aan toe zijn. Daarom veranderen onze betaalde enquêtes ook mee.

Blijven kleine niche-winkels nu juist wel of niet bestaan? Werkt persoonlijke aandacht? Of moeten we toe naar een maatschappij met veel online winkels. Aandacht voor deze vragen in enquêtes moet antwoord geven op dit soort vragen. En dan is het belangrijk dat onze betaalde enquêtes inspelen op nieuwe manieren van winkelen.

Vragen in betaalde enquêtes

We willen goed onderzoek doen naar de manieren waarop mensen blijven winkelen. Want, we blijven natuurlijk met zijn allen wel spullen kopen, alleen de manier waarop verandert. Daarom passen we ook de manieren van onderzoek aan. Naast gewone vragenlijsten kijken we meer naar methoden waarop je op het moment van aankoop zelf vragen kunt beantwoorden.

Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan mobiele onderzoeken. Doordat tegenwoordig bijna iedereen een mobieltje bij zich heeft kunnen we kortere enquêtes voorleggen direct op het moment dat we je mening nodig hebben.

Internet zorgt er dus niet alleen voor dat onze manier van winkelen verandert, maar ook dat we meer manieren van onderzoek doen tot onze beschikking hebben. Dat geldt voor meer zaken in de samenleving: er zijn meerdere veranderingen gaande. Zo houden we met thuiswinkelen meer tijd over, en hebben we misschien minder vaak de auto nodig.

Veranderingen in winkelgedrag

Mensen shoppen meer op internet, maar er is juist ook meer behoefte aan ‘echte’ winkels om rond te kijken en als ‘uitje’. Ondernemers zullen op die veranderende behoefte moeten inspelen. Maar hoe verdien je dan geld? Daar kunnen onderzoeken ook bij helpen, als wij op de juiste manier de meningen in kaart weten te brengen.

Zo kun je bij ons op steeds meer verschillende manieren snel geld verdienen met online enquêtes, omdat er steeds meer manieren zijn om beter de feiten op tafel te krijgen. Zo verandert de wereld, maar veranderen onze onderzoeken dus ook mee. En dat moet ook.

« Terug naar Blog

Registreer vandaag!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht
Ik heb het Privacybeleid en de Algemene Voorwaarden gelezen, begrepen en akkoord bevonden. Ik begrijp dat ik e-mails zal ontvangen over relevante enquêtes en updates van het lidmaatschap als ik gebruik wil maken van de dienst.
Ik geef toestemming voor het verzamelen, gebruiken en delen van mijn profielgegevens ten behoeve van deelname aan marktonderzoek. U kunt zich te allen tijde uitschrijven.