« Terug naar Blog

Met dagboekstudies doe je meer met marktonderzoek

Met dagboekstudies doe je meer met online marktonderzoek

Je mening geven in marktonderzoeken kan makkelijk online, en zo verdien je ook nog eens wat extra geld. Maar hoe doen we dat als we je ervaring met nieuwe producten willen weten? Het kan moeilijk zijn om je ideeën over een hele maand in één keer op te schrijven. Daarom doen we soms ‘dagboekstudies’, op die manier kunnen we ook jouw ervaringen over een wat langere tijd goed begrijpen.

Met dat begrip komen we weer een heel stuk verder om nieuwe producten te ontwikkelen, of om diensten te verbeteren. Dus ook zo kan online onderzoek bijdragen aan het verbeteren van je leven. We vertellen je graag hoe dat marktonderzoek in elkaar zit.

Jouw ervaringen in een dagboekje

Bij een dagboekstudie gaat het er niet om dat je ons persoonlijke geheimen verklapt, maar het betekent wel dat we over een langere periode steeds van je willen horen. Wanneer je wordt uitgenodigd voor zo’n marktonderzoek weten we ook dat je er langer mee bezig bent dan met één kortere vragenlijst. Dus zijn de verdiensten ook hoger: je krijgt voor een grotere dagboekstudie doorgaans meer punten.

Soms willen we niet elke dag iets van je weten, maar we vragen je in zo’n ‘dagboek’ regelmatig om updates. De ene keer is dat een week, de andere keer een maand, van tevoren weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Bij zo’n dagboek kunnen we je dan bijvoorbeeld vragen hoe je de eerste dag met het product omging. Ging dat goed? Dan kan het nuttig zijn om te vragen of het na vijf dagen nog steeds even fijn is. Zo kunnen we nog beter naar je luisteren en je mening in kaart brengen.

Comfort en gemak

Zoals altijd proberen we het je zo fijn mogelijk te maken, dus we leggen in een dagboekstudie altijd uit wat we die dag van je willen weten. Zo is het dus makkelijk geld verdienen met online marktonderzoek, over een langere periode, gewoon vanuit huis.

Wordt het dragen van die nieuwe koptelefoon ongemakkelijk na een paar uur? Of na een paar dagen? Dat soort dingen willen we weten. Of misschien zorgt een nieuwe dienst na een week ineens voor een leuke verrassing, ook dat zijn dingen die we met een dagboekstudie leren, en niet altijd met een losse enquête.

Zoals altijd: hartelijk bedankt dat je jouw mening met ons deelde.

« Terug naar Blog

Registreer vandaag!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht
Ik heb het Privacybeleid en de Algemene Voorwaarden gelezen, begrepen en akkoord bevonden. Ik begrijp dat ik e-mails zal ontvangen over relevante enquĂȘtes en updates van het lidmaatschap als ik gebruik wil maken van de dienst.
Ik geef toestemming voor het verzamelen, gebruiken en delen van mijn profielgegevens ten behoeve van deelname aan marktonderzoek. U kunt zich te allen tijde uitschrijven.