« Terug naar Blog

We hebben meer uitgegeven aan ons interieur

We hebben meer uitgegeven aan ons interieur

Als je de afgelopen paar maanden meer geld hebt uitgegeven aan de inrichting van je huis, dan loop je precies mee met de trend. Je bent namelijk niet de enige, volgens de laatste onderzoeksresultaten hebben Nederlanders in juni meer geld uitgegeven aan ‘duurzame goederen’ dan vorig jaar. En ook in augustus bleef die situatie hetzelfde.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) houdt in hun onderzoeken vast aan zaken als huishoudelijke apparaten en woninginrichting als voorbeelden van ‘duurzame goederen’. Dat zijn immers zaken waar je langere tijd mee vooruit kunt.

Minder geld naar eten

Aan eten en ‘genotsmiddelen’(denk aan sigaretten) hebben we in die periode juist minder geld uitgegeven, zo blijkt uit het onderzoek. Kijken we naar de uitgaven in totaal, dan zien we wel dat we de afgelopen maanden alsnog meer geld hebben uitgegeven als in dezelfde periode vorig jaar.

Op die manier geven de onderzoeken van het CBS ons een beeld van hoe het er met de economie voor staat. Dat soort onderzoek is belangrijk voor de planning van zowel winkeliers als politici. Die laatste zullen in de komende maanden ongetwijfeld meer gaan hameren op koopkracht. Volgend jaar zijn immers de verkiezingen, en dan krijgen dit soort cijfers altijd extra aandacht.

We willen immers graag weten wat we met ons geld kunnen doen. Je kunt natuurlijk ook je OpinieLand punten gebruiken om af en toe iets te komen. Meedoen aan vragenlijsten is immers geld waard. Als waardering voor het feit dat je je mening geeft, verdien je voor elke vragenlijst punten. En zo kun je dan weer shoppen in allerlei bekende webshops.

De jaarlijkse uitgaven

Naast ‘duurzame goederen’ zijn we ook meer gaan besteden aan de verschillende diensten die we overal afnemen. In onze jaarlijkse uitgaven zijn producten niet per se belangrijker geworden, het gaat ook om de diensten waar we geld voor moeten neerleggen. Daarmee is een goede zorg voor de consument alleen maar belangrijker geworden. Dat is de reden dat in onze online onderzoeken ook je mening gevraagd wordt over al dat soort diensten.

We willen immers niet alleen weten hoe de laatste tandpasta je beviel, maar ook hoe de dienstverlening is bij allerlei verschillende bedrijven. Zo maken we diensten steeds efficiënter en vriendelijker.


« Terug naar Blog

Registreer vandaag!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht