« Terug naar Blog

Een fenomeen van wereldformaat: de Tour de France

Een fenomeen van wereldformaat: de Tour de France

De Mont Saint-Michel is een van de bekendste eilanden van Frankrijk ter wereld. Het eilandje voor de kust van Normandië wordt gedomineerd door een middeleeuwse abdij en het is een getijdeneiland. Bij hoogwater was het eiland omringd door water en is het een ‘echt’ eiland, bij laag water viel een kleine toegangsweg droog. Tegenwoordig loopt er een smalle brug naar het eiland, zodat de toegang niet meer afhankelijk is van het getij. Met de auto kun je er nog steeds niet terecht, maar wel met de fiets. De –ook wereldberoemde- Tour de France gaat er dit jaar van start.

De Tour de France is een fenomeen van wereldformaat, ieder jaar stemmen tientallen miljoenen kijkers speciaal op de wielerwedstrijd af. Nog eens een veelvoud daarvan volgt de Ronde van Frankrijk minder intensief via krant, televisie of internet. De meningen over de Tour blijven verdeeld, maar juist daardoor is het een fenomeen waar geen sportliefhebber omheen kan.

Onderwerp van onderzoek

Wij vinden onderzoek erg interessant. Niet alleen vragen we onze leden naar hun mening over producten, diensten en politiek, maar we kijken ook graag naar hoe onderzoek dingen kan veranderen. Door mee te doen in onze online onderzoeken kun je namelijk echt invloed hebben.

Ook de Tour de France is onderwerp van onderzoek. In 2015 startte ‘de Tour’ in Utrecht, en onderzoekers richtten toen de pijlen op de invloed van fietsen op de stad. De stad organiseerde een uitgebreid kennisprogramma rondom de Tourstart, want met meer onderzoek weten we ook meer.

Uit het onderzoek, waarvan de resultaten ook online staan, kwam onder andere naar voren dat de belangstelling groter was dan verwacht. Daarnaast ziet men dat de sport ook echt heeft bijgedragen aan de promotie van sport en bewegen in Utrecht. Door onderzoek te doen naar de effecten van de Tour, zien we dus direct welke echte veranderingen er zichtbaar zijn.

Help mee met veranderingen door onderzoek

Onderzoek gebruiken we dus om te evalueren, en om zelf ook weer nieuwe veranderingen op gang te brengen. Door het meedoen aan online vragenlijsten kun je zelf thuis geld bijverdienen en ook echt invloed hebben. De resultaten komen bij de mensen op tafel die beslissingen maken over producten en diensten. Zo helpen we met het verbeteren van allerlei alledaagse dingen. Meedoen aan online onderzoek is makkelijk, leuk en je krijgt mooie beloningen.

« Terug naar Blog

Registreer vandaag!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht