« Terug naar Blog

Onderzoek naar gebruik professionele netwerken

Onderzoek naar gebruik professionele netwerken

Uit onderzoek komt jaar-op-jaar naar voren dat we meer gebruik gaan maken van online diensten. Dat is misschien ‘logisch’, maar het wordt interessant als we naar onderzoeken voor specifieke online diensten gaan kijken. We LinkedInnen steeds meer, bijvoorbeeld. Het toenemende gebruik in de ‘professionele sociale netwerken’ neemt ook dit jaar weer toe.

Dan is het ineens best logisch dat Microsoft in een miljardendeal besloot LinkedIn over te nemen. Hier helpt onderzoek ons dus begrijpen waarom iets veel geld waard is, en het vertelt ons iets over menselijk gedrag. Door goed onderzoek komen we meer te weten over waar mensen naar op zoek zijn, online.

Online geld verdienen

Het gebruik van professionele netwerken zoals LinkedIn hangt samen met online werk vinden, zaken doen, en dus ook: geld verdienen. Internet wordt een steeds groter deel van ons leven, dus verplaatsen activiteiten zoals solliciteren en zakendoen zich ook naar het internet. Daarom houden we ons al snel bezig met online geld verdienen.

In het onderzoek, dat is uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek, lezen we onder andere dat mensen die actief zijn op sites als LinkedIn vooral de 25- tot 45-jarigen betreffen. Dat zijn, zo lijkt ons, ook vooral de mensen die middenin hun carrière zitten.

Ook het CBS merkt op dat mensen vooral vanaf een jaar of 22 met hun werkzame leven beginnen. Het zijn misschien niet de ‘leukste’ netwerken, maar we erg nuttig, dus.

Lessen uit onderzoek

Wij zijn ook actief op sociale media, op Facebook bijvoorbeeld, en zo zijn er steeds meer bedrijven online actief. Dat merkt ook het CBS op, dat ziet dat bedrijven steeds vaker online zijn op sociale media.

Het is belangrijk om te blijven kijken waar je doelgroep zit, en wat de meningen zijn. Ook online onderzoek wordt daarom steeds belangrijker. We kijken dan naar de meningen van mensen over allerlei producten, maar ook steeds vaker naar wat online belangrijk is. Op die manier lever onderzoek ook een bijdrage aan jouw online ervaring.

Door mee toe doen aan onze onderzoeken kun je geld verdienen, en mooie beloningen krijgen, maar je helpt ook websites, social media en online verkoop beter maken.

« Terug naar Blog

Registreer vandaag!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht